Metro Türkiye, Türk Somonu’nu tezgahlara taşımaya başladı: “Gelecek nesillere bırakılması gereken değer”

Metro Türkiye, Türk Somonu Yetiştirme Projelerine Hız Kesmeden Devam Ediyor

Metro Türkiye, Samsun’da Türk Somonu yetiştirme projesi kapsamında ilk hasadını gerçekleştirdi. Karadeniz açıklarında Samsun’un Yakakent ilçesinde Parlak Su Ürünleri ve Skretting Türkiye iş birliğiyle geliştirilen Metro Premium Türk Somonu, ekosistemi korumaya yönelik yenilikçi yöntemlerle yetiştiriliyor. 350 tonluk hasat sonucunda 250 ton deniz balığının yem olmasının önüne geçildi.

Metro Türkiye, raflardaki yerini almaya başlayan Metro Premium Türk Somonu için Samsun’da bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Hamit Baykal, Parlak Su Ürünleri Genel Müdürü Sezgin Arslan ve Skretting Türkiye Genel Müdürü Ziya Özaydın katıldı. Projeye dair detaylar basın mensuplarıyla paylaşıldı ve sorular yanıtlandı.

“Gelecek Nesillere Değer Katan Bir Proje”

Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Baykal, projenin önemine değinerek, “Balığı ticari bir ürün olarak değil, gelecek nesillere bırakılması gereken bir değer olarak görüyoruz. Sürdürülebilir balıkçılık projeleriyle deniz balıklarının geleceğe aktarılmasına katkı sağlıyor ve Türk Somonu projesiyle bu hedefi gerçekleştiriyoruz” dedi. Metro Premium Türk Somonu’nun çevreye katkısının yanı sıra sofralardaki kalite ve güvenceyi de arttırdığı vurgulandı.

Ürünün izlenebilirliği konusuna da değinen Baykal, tüketicilere üretim sürecinin şeffaf bir şekilde sunulduğunu belirtti. Toplamda 227 ayrı kalite kontrol sürecinden geçen Metro Premium Türk Somonu, kalitesiyle dikkat çekiyor ve aynı kalite standartlarına sahip diğer balıklar gibi reyonlarda yerini alıyor.

Gelecekte de Başarıyı Yakalamaya Kararlıyız

Parlak Su Ürünleri Genel Müdürü Arslan, Türk Somonu’nun yetiştirme sürecine ilişkin detaylı bilgi verdi. Balık çiftliğinin kontrol mekanizmalarıyla ilgili bilgiler veren Arslan, “Günlük olarak balıkları izliyor ve beslenmelerini kontrol ediyoruz. Projemizde günlük 20 ton civarında yem kullanılıyor” açıklamasında bulundu. Skretting Türkiye Genel Müdürü Özaydın ise yem konusundaki detayları paylaşarak, başarılı projelerini Türk Somonu üzerinde de gerçekleştireceklerini belirtti.

Metro Türkiye’nin reyonlarında bulunan Metro Premium Türk Somonu ve diğer balıklar, tüketicilere QR kod aracılığıyla kolaylıkla ulaşılabilir. Ürünlerin Türkçe ve Latince adı, hasat tarihi, son kullanma tarihi, yetiştirildiği yer, kuluçkahane bilgileri gibi toplamda 12 farklı kriter tüketiciye sunuluyor.

Related Posts

Dev teknoloji şirketinin yeni adresi belli oldu: Çin dönemi sona eriyor!

ABD ile Çin arasındaki ticaret gerilimi teknoloji devlerini yeni arayışlara itiyor. Apple, üretimde rotayı Hindistan’a çevirmeye hazırlanıyor. Bu adım küresel elektronik dengelerinde değişime işaret ediyor.

Şimşek programı raf ömrünü doldurdu

Bakan Şimşek ABD’li yatırımcıya, ‘programda bir değişiklik olmadığını’ anlatıyor ancak 23 aylık çaba siyasi çıkarlar uğruna 4 haftada heba oldu. Şimdi kapı kapı para aranıyor.

Merkez Bankası’nın rezervleri aralıksız 5 haftadır geriliyor

TCMB’nin son verilerine göre, net uluslararası rezervler 243 milyon dolar azalarak 38,6 milyar dolara düştü. Döviz varlıklarında düşüş yaşanırken, altın rezervleri artış gösterdi. Döviz yükümlülükleri ise artmaya devam ediyor.

IEA Başkanı Birol’dan temiz enerji teknolojileri için uyarı

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol, temiz enerji teknolojilerinin üretiminde kullanılan kritik mineral tedarikine yönelik enerji güvenliği risklerinin oluştuğunu belirtti.

Depremin ardından DASK gerçeği: 10 evden 4’ünün sigortası yok!

İstanbul’da dün meydana gelen 6,2 büyüklüğündeki depremin ardından zorunlu deprem sigortalılık oranları gündeme geldi. Marmara Bölgesi’nde en yüksek deprem sigortalılık oranı yüzde 83 ile Yalova’da olurken, İstanbul’un deprem sigortalılık oranının yüzde 62 olduğu görüldü.

Halkın enflasyon kaygısı artıyor: Altın ve dolar güvenli liman oldu

Koç Üniversitesi’nin Nisan anketi, hanehalkının enflasyon beklentilerinin yükseldiğini ve yatırım tercihlerinin yeniden altın ve dolara kaydığını ortaya koydu. Özellikle gençler ve yaşlılar enflasyona karşı en tedirgin gruplar arasında yer aldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir